+31 (0) 183 201049

Menu

Diesel besmetting

Dieselbesmetting is onvermijdelijk in de biodieselmengel die de wereld begint te gebruiken. Indien onbehandeld, zal de besmetting problemen veroorzaken voor diesel aangedreven generatoren, voertuigen en apparatuur.

 

De diesel die we kopen in Europa is een mix van 93% petrochemische diesel en 7% biodiesel. Biodiesel, ook wel FAME (Fatty Acid Methyl Ester), is toegevoegd aan de petrochemische diesel sinds 2011. Deze biodiesel blend bevat minder zwavel dan pure petrochemische diesel en vermindert de CO2-uitstoot tot 50%. De aanwezigheid van de biologische organismen in diesel verschaft een ideale omgeving waar besmetting optreedt.




Wat is dieselbesmetting?

Als het ouder wordt, lijdt diesel aan 3 belangrijke soorten vervuiling: waterbesmetting.

- Opgelost Water: water dat chemisch wordt ontbonden of geabsorbeerd in water en gedistribueerd molecuul voor molecuul. Denk aan suiker in de thee.
- Geëmulgeerd water: zeer kleine hangende druppeltjes water in de diesel. Denk aan olie en azijn in een salade dressing.
- Gratis water: hangend water dat valt in de diesel en verzamelt op de bodem van de tank. Opgelost water beïnvloedt stabiliteit van diesel, geëmulgeerde water die problematischer en het is gratis. Niet alleen kan het leiden tot een schade aan het brandstofsysteem en de motor, maar het bevordert ook de microbiële groei (de diesel bug) in diesel opslagsystemen.

 

- Bacteriën: enkele cellen, kenmerkend 1-10 micron, met een 20-30 minuten generatietijd (d.w.z. de tijd die de populatie te verdubbelen). Een cel kan vermenigvuldigen tot 2.000.000 in 7 uur in warme temperaturen.
- Bacteriën diesel degraderen na verloop van tijd.
- Schimmel: een soort fungus lange meercellige filamenten. Er zijn weinig aanwijzingen dat zij diesel degraderen maar door de lange strengen zijn ze goed in filters blokkeren.
- Gist: een andere, langzaam groeiende vorm van schimmels. Gisten zijn 3-4 micron.
- Biofilms: complexe structuren van microben die aan de wanden van de diesel opslagtank hangen. Biofilms begint te vormen wanneer vrij zwevende microben landen op een oppervlakte en er zich aan hechten. Deze verbinding is in eerste instantie omkeerbaar. Als ze niet verwijderd worden, beginnen ze hun structuur te veranderen en worden ze onherroepelijk verbonden. Deze microben beginnen dan te verdelen en het aantrekken van andere microben om de kolonie te sluiten. Biofilms zijn complexe structuren die, gegeven moment, kan groeien tot millimeter dik en miljarden microben bevatten. Soms gaan brokken van de biofilm zich afwerpen en brandstoffilters blokkeren. De bugs in biofilms scheiden ook zuur. Dit zuur zal een metalen brandstoftank eroderen. Vele gaten in tanks is het gevolg van biofilmvorming.

 

Vaste deeltjesvormige besmettingen:

- Asfaltenen: aanwezig in alle petrochemische dieselbrandstoffen in meer of mindere mate. Hun aanwezigheid neemt toe met veranderingen in temperatuur en diesel oxidatie. Het zijn harde, brosse deeltjes die niet oplosbaar zijn in diesel. Ze zijn over het algemeen minder dan 2 micron waardoor ze relatief onschuldig zijn in een brandstofinjectiesysteem. Ze kunnen agglomereren tot grotere deeltjes die gemakkelijk motorfilters of schade injectoren kunnen blokkeren. Deze deeltjes hebben de neiging om te verzamelen op de bodem van een tank en kan een olieachtig slib dat vaak wordt verward met microbiële verontreiniging vormen.
- Gom en andere organische verontreinigingen: de oxidatie stabiliteit van biodiesel is inferieur aan die van de petrochemische diesel. Als de brandstof in contact komt met zuurstof, breken chemische reacties de diesel in een peroxide, organische zuur en gom sediment. Deze zachte, kleverige substanties kunnen vasthouden aan brandstoffilters en motoronderdelen en veroorzaken zuurerosie.
- Andere deeltjes: zoals weg stof en gruis, roet, brandstoftank roest, slijtage van de motor deeltjes. Alle deeltjes, ongeacht de bron hebben het potentieel om slijtage of schade aan te richten aan het brandstofinjectiesysteem of motor.
- Slib: het is vaak beweerd dat "slib" wordt gevonden binnen dieselsystemen. Het wordt vaak geïnterpreteerd als een van de bovengenoemde vervuilingen. In werkelijkheid is het waarschijnlijk dat het wordt gevormd uit een combinatie van vele van de bovengenoemde vervuilingen.

 

Waarom is besmetting een probleem?

Moderne motoren zijn ongelooflijk gevoelig voor brandstofbesmetting. Motorfilters kunnen worden geblokkeerd en brandstofinjectoren kunnen schade lijden, hierdoor krijgt u een groot fiasco in de motor. Dit kan grote gevolgen hebben als de motor een generator met noodstroom gebruikt met het verstrekken naar een ziekenhuis, datacenter of bank.

 

Stand-by generatoren zijn het laatste redmiddel van een gebouw als de netspanning uitvalt. Ze zijn 100 % betrouwbaar. Geen back-up strategie kan de mogelijkheid accepteren van vervuilde brandstof ontsporen.

 

Hoe kan je dieselbesmetting voorkomen?

De sleutel tot het schoon en drooghouden van uw diesel is een uitgebreide conditionering van een brandstof programma. Dit bestaat ​​uit vijf stappen:

1. Regelmatig testen.
2. Brandstof- en tankschoonmaak.
3. Brandstof polijsten.
4. Brandstof stabilisatie.
5. U kunt de effectiviteit van het programma met producten zoals vent vallen, bulk filters en de normale brandstoffilters verbeteren.

Maar in plaats van naar 4 of 5 verschillende leveranciers voor deze diensten is TS4U een one - stop-shop voor de conditionering van brandstof. Zij kunnen u voorzien van een volledige 4 stappen programma.




TS4U DieselCheck

TS4U 's DieselCheck brandstof test waarschuwt u voor vervuiling door bedorven leveringen of tank inbreuken.

 

Een DieselCheck brandstof test wijst op de soorten en niveaus van besmetting in uw brandstof. Wij bieden u daarna een eenvoudig rapport aan om uit te leggen wat we hebben gevonden en belangrijker nog, hoe u het kan behandelen.

 

TS4U ClearTank

Helaas kan brandstof niet voor lang schoon blijven. TS4U 's Diesel Defence on- tank en mobiele polijstte eenheden hebben brandstof van EN590 en ISO 4406 -normen, deze staan klaar om uw bedrijf te helpen.

 

 

TS4U brandstof stabilisatie

TS4U 's ADV Regulator neutraliseert de kleine moleculen van water en besmettingen die te klein zijn om mechanisch verwijderd te worden tijdens het reinigen en polijsten. Dit helpt om bacteriën te verhongeren door de ingrediënten die ze nodig hebben om te groeien te verwijderen en je bespaart geld op een lange termijn.

 

TS4U opening vallen

Een opening van een opslagtank is de zwakste schakel. Het is de gemakkelijkste manier voor vocht om uw diesel te bereiken. In de nacht koelt de lucht aan de bovenkant af. Frisse lucht wordt binnen getrokken in de tank via de opening. Deze nieuwe lucht brengt vocht mee. Enkele vocht wordt geabsorbeerd in diesel. Nadat een beetje lucht is verjaagd in de hitte van de volgende dag, herhaald het proces zicht de volgende nacht.

 

TS4U 's lucht valstrikken voorkomen dat vocht binnenkomt via de ontluchting ventilatieopeningen. Vocht wordt gevangengenomen door het filter tijdens het inadem-cyclus van de tank. Tijdens de uitadem-cyclus wordt vocht verwijderd uit het filter. Het is een zelfbehoud systeem.

 

TS4U brandstof zuivering

Elke motor heeft een brandstoffilter om besmettingen te verwijderen. Het filter is de laatste lijn van verdediging voordat diesel in de verbrandingskamer komt. Het verwijdert fijnstof en wat water.

Maar normaal hebben brandstoffilters een beperking. Ze zijn niet bedoeld om grote hoeveelheden dieselbesmettingen verwijderen. Ze verstoppen zich in ruwe omgevingen. Vervanging van filterelementen is duur, storend en tijdrovend.

TS4U 's Fuel Purifiner is uw eerste verdedigingslinie voor motoren die werken onder zware omstandigheden. Motoren in de mijnen, steengroeven of op schepen profiteren van het vermogen van de zuiveraar om zware deeltjes en waterverontreiniging te verwijderen.

 

Parker Racor brandstoffilters

Parker Racor brandstoffilters zijn de gouden normen voor een diesel filtratie. TS4U hebben Racor distributeurs voor al meer dan 30 jaar en kan een ongeëvenaarde combinatie van deskundige service, concurrerende prijzen en diensten met toegevoegde waarde te bieden.


Locatie

Azewijnseweg 12

4214 KC Vuren

Contact

Telefoon: +31 (0) 183 201049

GSM: +31 (0) 6 2465 4653

Kvk nummer : 66197996

BTW nummer : NL189351056B01

Bank NL25 INGB 0007336068